Komplex Vezetőfejlesztési Programok

Miben különbözik a vezető a munkatársaktól?

A válasz látszólag egyszerű: a vezető hatásköre és döntési jogosítványai szélesebbek, ahogy a felelőssége is. A vezető felel a döntések határidőben történő meghozatalárért és az ő vállán nyugszik annak elfogadtatása, a megvalósítás megszervezése és ellenőrzése is.

A vezető ismeri a csapattagok erősségeit és gyengeségeit. Képes ennek megfelelően a feladatokat a kapacitásoknak megfelelően elosztani.

A vezető feladata, hogy motiválja és támogassa a munkatársakat.

Miben NEM különbözik a vezető a munkatársaktól?

A vezetővel szembeni fent írt elvárások manapság már evidencia számba mennek. Amiről hajlamosak vagyunk elfeledkezni, az az, hogy a vezető is ember, a csapat része. Ahhoz, hogy a csapata erősségeit és gyengeségeit felismerhesse, tisztában kell lennie a saját erősségeivel és gyengeségeivel.
Ahhoz, hogy a csapat kapacitásával jól gazdálkodjon, jól kell bánnia a saját erőforrásaival.

Hogyan motiválhatna mást, akinek a hite akár magában, akár a környezetében megingott, vagy – rosszabb esetben – ha a kiégés valamelyik stációját éli?